Näste fra “det fnisende trä”

I dag er det så tirsdag den 21.
I lördags havde vi 30 gr – uden regn – jeg har jo läst at det regner i DK.
Linnea , Mette og jeg var til kaligrafi undervisning om forniddagen i en lille kunst shop lige hvor vi bor. Det var rigtigt sjovt og også lidt svärt, men efter vi havde övet en times tid, kunne vi da “skrive”
et lille “billed” med tegnet for kärlighed. Det blev rammet ind og skal da op at hänge hjemme 🙂

Vi spiste frokost ved “vores” runde bord lige uden for vort “hus”, Linnea skypede med sin kinesiske veninde i Sverige, det er så spändende at det kan lade sig göre.
I mens gik jeg jeg en tur tundt for at fotografere, forbi lidt rismarker, lotus blomster, hvorfra man spiser roden. Har smagt den, den smager ikke af meget.
Forbi en masse bistader, og der blev solgt honning fra vejen, jeg tror folkene boede i et lille telt der.
Det er rigtigt ude på landet vi bor, og der er himmelvid forskel på hvordan folk bor og lever. Der er så store kontraster overalt.

Jeg har ca 500 billeder nu og får jo nok lidt flere, nogle skal jo slettes hjemme.

KL 18 blev vi hentet i taxa og kört til den närmeste by, Yangshuo, hvor vi IKKE cyklede til !!!
Det var night marked og en masse mennesker, vist kun os fra Europa. Töj, töj og töj og törkläder, billige,og alt hvad der hörer til et marked. At se kineserne stå og knuse chilli og hvidlög i store kar og sälge dem i syltetöjsglas, det kunne Hans ikke stå for. Det duftede også dejligt. Vi var inde i adskillige forretninger og blev antastet at gadesälgerne.
Jeg köbte en fin sort og röd silke kimono – startpris 280 – slutpris 110 ( svarer til dk kr) en fl. kinesisk snaps 56 % – gasolin – siger Hans.
Vi spiste böffer !!! på en dejlig restaurant, udendörs på en 1. sal, så vi kunne se ned på byens farve strålende og ikke mindst larmende musik. Ved et bord stod en kinesisk dame med sin egen store höjttaler og “sang” – godt vi ikke sad der 🙂

Var hjemme igen med en meget trät Linnea kl 22.30. Både hende og jeg skyndte sig ind under myggenettet og snorksov straks.

Söndag igen til byen med taxa, blev sat af ved et supermarked , vi ville handle lidt foråd til näste dags udflugt. Men nästen alt er vacum pakket, bönner,hönsefödder – og vinger, slik, m m så det blev ikke til meget, men et par timers rundtur i byen.

Hjem og i poolen – som stadig er lidt kold, men svalende.

Mandag: hentet i taxa kl 8 – vi skulle til tömmerflåde sejllads på floden Li. 1 times körsel på en vej eller det kan kaldes på huller, vi hoppede op og ned.
I samme öjeblik vi steg ud af taxaen blev vi “overfaldet” af kineserdamer, med og uden tänder eller sorte ! blomsterkranse mm..
Vi blev fört ned til vor egen tömmerflåde, bare til os 4, men der den ene flåde lå ved siden af den anden.
Det var en utrolig smuk tur mellen Karst bjergene. De er imponerende, både tät på og lige så langt öjet kan se. Er overalt i dette område. Det er her der er hentet inspiration til filmen “Avatar “.
Bjergene er også på 20 Yan pengesedlerne.
Da vi efter knap 2 timers sejltur gik gennem en meget gammel by – lidt faldefärdig, fandt vi et sted og bestilte pizza. Det tog 5 !!!!!!! kvarter at lave, så da vi havde tid med taxaen for hjemkörsel, blev de lagt sammen i en plastpose, og spist med fettede fingre i taxaen.

Det var en dejlig og meget varm dag, som sluttede af med et poolbad til os allr 4, og aller sidst efter middagen en dessert til 2 og en drink til to – så kan I selv gätte på, hvad til hvem.

Slut for nu og tak til jer som orker at läse det hi hi – og knus fra mig.